۱۱ روش خلاق بازاریابی با اینستاگرام

11روش خلاق بازاریابی با اینستاگرام

آیا از قدرت اینستاگرام در بازاریابی و فروش کالا و خدمات خود مطلع هستید؟

آیا می‌دانید شبکه اجتماعی اینستاگرام چه فرصت‌هایی را بصورت رایگان برای کسب‌و‌کارها فراهم کرده است؟

چند سال است به عنوان کارشناس تجارت الکترونیک از این شبکه اجتماعی که امروزه جایگاه بسیار فوق‌العاده‌ای به دست آورده است استفاده می‌کنم و به شما پیشنهاد می‌کنم برای استفاده موثر از این شبکه حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

وبسایت جزی مهمترین ارکان داشتن کسب‌و‌کار آنلاین است. ولی نفوذ شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام بسیار بالا رفته است و در دسترس همه مردم قرار دارد. اینستاگرام بیشتر از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد و ۲۰۰ میلیون نفر از این کاربران کاملا فعال هستند. تعداد ۲۰ میلیارد تصویر در اینستاگرام وجود دارد یعنی به ازای هر فرد ۳ عکس.

پس اگر کسب‌وکاری دارید یا خدماتی ارائه می‌دهید می‌توانید از ظرفیت این شبکه اجتماعی پر نفوذ استفاده کنید.

در ادامه به بررسی ۱۱ روش خلاق بازاریابی با اینستاگرام می‌پردازیم که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

۱٫از آدرس سایت در پرفایل اینستاگرام بهره بگیریم

یکی از فرصت هایی که اینستاگرام در پروفایل برای کاربران خود ایجاد کرده، استفاده از لینک وبسایت است. حتما از این فرصت استفاده کنیم. اگر وبسایت خوبی داریم حتما لینک آن و در غیر اینصورت از لینک شبکه های اجتماعی دیگر خود مثل لینک کانال تلگرام یا صفحه لینکدین استفاده کنیم.

برای اینکه بتوانید از حضور مخاطبین صفحه خودتان در اینستاگرام استفاده بهینه‌ای داشته باشید، حتما از صفحه فرود وبسایت خودتون در لینک وبسایت پروفایل اینستاگرام استفاده کنید، شما با طراحی صفحه فرود مناسب مخاطب خودتون می‌توانید از ایشان با ارسال هدیه ای دانلودی مثل یک کتاب یا یک فایل صوتی میزبانی کنید.

۲٫با انتشار پیام‌های ساده برندسازی کنیم

ضمن اینکه برای معرفی برند خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام برنامه و استراتژی داریم باید بتوانیم با ارسال پیام‌های ساده اما واکنش‌زا هم استفاده کنیم

نمونه این نوع پیام‌ها می‌تواند برگزاری چالش‌، مسابقه یا کمپینی با # (هشتگ) خاص باشند. نمونه اجرا شده این نوع پست‌ها را می‌توانید در صفحه شرکت اینستاگرام شرکت‌های بزرگ و حتی برندهای خیلی کوچک هم مشاهده کنید.

با انجام این کار شما می‌توانید درگیری مخاطب را با مطالب صفحه خودتون بالا ببرید و کالا و خدمات بیشتری را هم معرفی کنید.

۳٫از تصاویر جذاب و واکنشزا استفاده کنیم

با بالا رفتن حجم پست‌های گوناگون در اینستاگرام، توجه مخاطب بیشتر سمت تصاویری می‌رود که از جذابیت خاصی برخوردار باشند. عکس‌هایی که حس کنجکاوی را در مخاطب شما برانگیزد، موفقیت بالاتری در جذب فالوور خواهد داشت. برای اینکه بتوانید تصاویر جذاب خلق کنید تا مخاطب شما بر روی پست شما عکس‌العملی انجام دهد، می‌توانید از زاویه‌ای نامتداول عکس بگیرید.

۴٫ برای کالا و خدمات، کاتالوگ و حراجی ایجاد کنیم

داشتن نقشه ذهنی مناسب برای تولید و ارائه محتوا در اینستاگرام موجب ایجاد نظم در ذهن مخاطب هم می‌شود. اگر محصولات و خدمات متنوعی داریم، می‌توانیم برای هر گروه از اینها پیج جدیدی ایجاد کنیم و گروه‌های مختلف مشتریان را به سمت بازار هدفشان هدایت کنیم.

طراحی کاتالوگ و تصاویر محصولات به ما کمک می‌کنند تا معرفی بهتری از خودمان داشته باشیم و در خاطر مخاطب خود بمانیم.

برای مثال اگر شما در اینستاگرام کفش می‌فروشید می‌توانید سه پیج مجزا برای کفش‌های مردانه زنانه و بچه‌گانه ایجاد کنید.

۵٫ توضیحات پروفایل هدفمندی داشته باشیم

توضیحات پروفایل (Bio) پیج در لحظات اول توسط مخاطب دیده می‌شود، پس بسیار مهم است که توضیحات ما بتواند ذهن مخاطب را متقاعد کند. در توضیحات چیزی که مخاطب از فالو کردن پیج ما بدست می‌آورد را به صورت شفاف، دقیق و هدفمند بنویسیم.

مثال: با فالو کردن این پیج با ترفندها و نکات جالب کسب‌وکار‌های موفق آشنا می‌شوید.

۶٫ با برچسب‌ها امکان ماجراجویی ایجاد کنیم

اینستاگرام به ما امکان می‌دهد تا از قدرت داستان‌سرایی استفاده کنیم. بهترین ابزار برای این کار و کمک به فالورها استفاده از برچسب‌ها (#) است.

اگر می‌خواهیم نقش ماندگارتری در ذهن مخاطب خود داشته باشیم بهتر است از داستان سرایی مورد علاقه ایشان استفاده کنیم.

یکی از هشتگ‌هایی که من در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اشتراک گذاشته‌ام #شادی_پست_کنیم است. این هشتگ زمانی استفاده می‌شود که افراد پستی با شرایط احساسی شاد به اشتراک می‌گذارند.

اگر این کار به خوبی انجام شود موجب برندسازی فوق‌العاده‌ای خواهد شد.

۷٫ کوپن تخفیف مختص فالورهای اینستاگرام ایجاد کنیم

برای ایجاد ارزش در ذهن فالورها می‌توانیم از ایجاد و معرفی کوپن‌های تخفیف ویژه و مختص آنها و فقط در اینستاگرام در اختیارشان بگذاریم.

این کار باعث می‌شود مخاطب ضمن فالو کردن پیج، همراه مان بماند.

برای مثال برای کالا یا خدمات خود تخفیف ۱۵ درصدی فقط برای دنبال کنندگان پیج در نظر بگیرید و این تخفیف را فقط در پیج اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید.

۸٫ تصاویر بزرگ را با خلاقیت به اشتراک بگذاریم

بسیاری از برندهای معتبر تصاویر بزرگی را در برش‌های کوچک‌تر به اشتراک می‌گذارند که جلوه جذابی به پیج می‌هد. این کار باعث دیده شدن برند یا تصویر هدفمندی که محیا کرده‌اید می‌شود.

با به اشتراک گذاشتن این پست‌ها می‌توانیم در برش‌های مختلف توضیحات کاملتری از خدمات و محصولاتمان به اطلاع مشتری برسانیم و آنها را به سوی سایت یا لینک‌های خرید هدایت کنیم.

۹٫ محتوای انحصاری برای اینستاگرام تولید کنیم

فالورهای پیج اینستاگرام ما دنبال مطالب دست اول هستند و اگر محتوای ما بصورت تکراری در سایر شبکه‌های اجتماعی‌مان مثل فیس‌بوک، لینکدین، توییتر یا وبسایت که هسته اصلی فعالیت‌های آنلاین ما است، به اشتراک گذاشته شوند. به مرور زمان فالورها از دنبال کردن پیج ما منصرف خواهند شد.

با‌وجود اینکه گاهی لازم می‌شود محتوایی را در چندین رسانه به اشتراک بگذاریم، اما باید حواسمان به تولید محتوای اختصاصی و منحصر بفرد فالوورهای اینستاگراممان باشد.

۱۰٫ برای فروش موفق از آموزش موثر استفاده کنیم

برای اینکه بستر مناسبی برای ایجاد ترافیک و بالا بردن فروش ایجاد کنیم، لازم است از قدرت آموزش موثر بهره بگیریم. امروزه تولید محتوای هدفمند بسیار بالا رفته و این جریان باعث مقایسه و جستجوی بیشتر مخاطبین شده است. اگر بتوانیم محتوای آموزشی مرتبط با کالا و خدماتمان به فالوورها ارائه دهیم، به آنها در انتخاب‌شان کمک می‌کنیم و می‌توانیم جزی گزینه‌های آنها برای تامین کالا و خدمات مورد نیازشان باشیم.

۱۱٫ عکس پروفایل اینستاگرام را تغییر دهیم

تغییر عکس پروفایل در فاصله زمانی حداکثر یک ماهه باعث می‌شود، اکانت شما از نظر اینستاگرام فعال‌تر قلمداد شود و پیج و پست‌هایتان به افراد بیشتری نشان داده شوند.

برای ایجاد تغییر در عکس پروفایل از خلاقیت خودتون استفاده کنید.

مثلا در مناسبت‌ها یا فصل‌های مختلف سال می‌توانید تصویر پروفایل اینستاگرام خودتون را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فقط برای افراد هدفمند

همین الان دانلود کنید

درسته، این فرم‌ها بصورت رایگان برایتان ارسال می‌شود
همین الان برام ایمیل شود
هیچ اتفاقی، اتفاقی نمی‌افتد
close-link