ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی+ساخت معجون!

ایمیل مارکتینگ یا شبکه‌های اجتماعی

چگونه از قدرت شبکه‌های اجتماعی و ایمیل بهره بگیریم؟

یا چگونه معجونی از ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی ! درست کنیم؟

در عصر حاضر بسترهای متفاوتی  برای ارائه خدمات و محصولات در اختیار ما قرار دارند که می‌توانیم به کمک آنها صدای رسانه خود را به گوش جامعه هدف خود برسانیم. ایمیل ها کمی قدیمی‌تر و شبکه‌های اجتماعی به تازگی توانسته‌اند کمک بسیار زیادی را به کسب و کارهایی که بصورت آنلاین مدیریت می‌شوند، بکنند.

آیا از فرصت به  اشتراک گذاری استفاده می‌کنید؟

کسب و کار شما در هر زمینه‌ای که باشد، علاقمندان زیادی دارد و در شبکه‌های اجتماعی به دنبال محتوای ارزشمند هستند و آنها را با سایر علاقمندان این فعالیت به اشتراک می‌گذارند. اگر محتوای شما مورد توجه مخاطب هدفتان قرار بگیرد، آن را به اشتراک خواهد گذاشت و شما می‌توانید از فرصت تبلیغات هدفمند بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای بهره‌مند شوید.

آمار نشان می‌دهد که ۷۸% از مخاطبان به توصیه دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی توجه می‌کنند و تنها توجه ۱۴% از مخاطبان به تبلیغات معطوف می‌شود.

سبک بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل متفاوت است!

از آنجایی که ایمیل‌ها قبل از شبکه‌های اجتماعی بوجود آمده‌اند دارای محیط صمیمی‌تر و خودمانی‌تری هستند. وقتی مخاطب جامعه هدف شما ایمیل ارسال شده از طرف شما را می‌خواند، توجهش به ایمیل ارسالی شماست، نه هزاران محتوای رنگارنگ دیگر که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر محتوای ایمیل ارسالی شما برای او جذاب باشد آن را ذخیره  یا برای دوستان خود ارسال می‌کند.

در سمت دیگر و در شبکه های اجتماعی، محتوا بسیار متنوع ، پویا، پرسرعت و تعاملی هستند. این ویژگی‌ها به زودگذر بودن این محیط کمک کرده است. پس هم سرعت انتشار محتوا در آن بسیار بالاتر از ایمیل‌هاست و هم سرعت خارج شدنشان از دید جامعه هدف کسب و کار شما و این تفاوت وضعیت انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل بشمار می‌رود.

چگونه معجونی از ترکیب مزیت‌های ابزار شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ بسازیم؟

در خبرنامه سایت خود از آدرس شبکه‌های اجتماعی که در آنها عضو هستیم نام ببریم

این کار به ما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را در شبکه‌های اجتماعی همراه سازیم و اگر محتوای ارزشمندی از طریق صفحه ما منتشر می‌گردد، آن محتوا توسط علاقمندان بیشتری دنبال و به اشتراک گذاشته شود.

از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی برای عضویت در سایت و خبرنامه آن دعوت می‌کنیم

برای اینکه بتوانیم بستر مناسبی برای بازاریابی از طریق ایمیل داشته باشیم، بهتر است از دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود بخواهیم تا در خبرنامه سایت ما عضو شوند. البته برای اینکه خواسته ما با اقبال مخاطب مواجه گردد حتما نیاز است که از تکنیک‌های کاربردی این کار استفاده کنیم که در مقاله‌های بعدی به آنها خواهم پرداخت.

از به اشتراک گذاشتن مطالب یکسان دوری کنیم

سلیقه دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی با خبرنامه ایمیلی و اعضای سایت ما متفاوت است. این موضوع را بخاطر داشته باشیم و از به اشتراک گذاری محتوای یکسان در بخش خبرنامه ایمیلی و همینطور شبکه‌های اجتماعی بپرهیزیم.

برای اینکه بتوانیم از محتوایی که در وبسایت یا خبرنامه ایمیلی استفاده کردیم، در شبکه‌های اجتماعی هم بهره بگیریم، بهتر است قسمت‌های جذاب آن را جدا کنیم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم تا مخاطب را به سمت وبسایت خود هدایت کنیم.

همه مواردی که به آنها اشاره شد می‌توانند به ما کمک کنند تا بازدید از سایت ما افزایش پیدا کند که شاید با صرف میلیون‌ها تومان هزینه نمی‌توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم

در نهایت توجه شما را به این نکته اساسی جلب می‌کنم که در عصر حاضر رقابت بسیار سنگینی در بین سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و این ما هستیم که باید با یک برنامه منسجم در این فضا حضور داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فقط برای افراد هدفمند

همین الان دانلود کنید

درسته، این فرم‌ها بصورت رایگان برایتان ارسال می‌شود
همین الان برام ایمیل شود
هیچ اتفاقی، اتفاقی نمی‌افتد
close-link