کار و کسب اینترنتی در منزل

کار و کسب اینترنتی در منزل

کار و کسب چیست؟

کار و کسب و نگاه و برداشت من موضوع این مقاله هست که تلاش می‌کنم تعریف و مسیر درستی از کار و کسب را با شما دوست ارزشمندم سهیم شوم.

اگر کار و کسب را در گوگل جستجو کنیم هیچ تفاوتی با جستجو کردن کسب و کار ندارد، اما مفهوم بسیار عمیقی از جلو افتادن کلمه کار بر کسب می‌توانیم بدست آوریم.

در واقع تلاش کنیم تا در ابتدا کارمان را بدرستی انجام دهیم تا به یک کسب مطلوب و رضایت بخش دست پیدا کنیم.

کار و کسب به فرایندی گفته می‌شود که افراد با قرار گرفتن یا راه اندازی آن می‌توانند درآمد داشته باشند.

کار و کسب به چند دسته تقسیم می‌شود؟

کار و کسب را در نگاه کلی می‌توان به دو دسته بسیار مهم تقسیم کرد.

  1. کار و کسبی که ما انجام آن را پذیرفته‌ایم و در واقع کارپذیر هستیم.
  2. کار و کسبی که ما آن را خلق کرده‌ایم و در واقع کارآفرین هستیم.

کسب و کار را در زمینه انجام آن می‌توان به دو دسته دیگر تقسیم کرد.

  1. کار و کسبی که به صورت سنتی اداره می شود.
  2. کار و کسبی که در بستر اینترنت و بصورت آنلاین مدیریت می‌شود.

کار و کسب اینترنتی در منزل

با توضیحات بالا بصورت خیلی ساده با کسب و کار و برخی از دسته‌بندی‌های آن آشنا شدیم و در ادامه می‌خواهیم به کسب و کار اینترنتی در منزل بپردازیم.

الان که این مقاله در حال نوشته شدن هست تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۲ روز جمعه است و ویروس کرونا بسیاری از نقاط دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها هم بسیاری از کسب و کار ها را دچار رکود کرده است.

حال در این میان بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک که بستر فعالیت خود را به سمت اینترنتی شدن برده اند، توانسته اند از این تحدیدها برای خودشان فرصت خلق کنند و به موفقیت های بزرگی دست بیابند.

امروزه دیگر نیاز نیست برای فروش کالا و خدمات خود مغازه ای در خیابان اصلی یک شهر بزرگ یا غرفه‌ای را در پاساژی گرانقیمت بخریم یا اجاره کنیم.

با کمی مکث و تجهیز خود به دانش کسب و کار اینترنتی می توانیم فروشگاهی از کالا خدمات را در بستری بسیار بزرگتر راه اندازی کنیم.

این روزها با توجه به فیلتر بودن تلگرام در ایران شبکه اجتماعی اینستاگرام توانسته به توسعه کار و کسب اینترنتی در منزل کمک کند.

طراحی مسیر کار و کسب اینترنتی در منزل

حتما می‌دونید که انجام هر کاری و وارد شدن در هر حوزه‌ای یکسری اصول و قواعدی دارد، هر چند هر کدام از ما انسانها می توانیم با توجه به خلاقیت و نوآوری خودمان سبک منحصر بفردی را خلق کنیم، اما رعایت و یادگیری این اصول به کمک می کنند تا رشد و پیشرفتمون سرعت بیشتری بخودش بگیره.

تا جایی که برای خود من اتفاق افتاده و توی بسیاری از آموزش‌هایی که در این حوزه داده می‌شه، دیدم متاسفانه مرحله نخست و بسیار مهم در ایجاد کسب و کار نادیده گرفته می شه و فرد بدون طی کردن این مرحله وارد کسب و کار می‌شه و چه بسا خیلی زود اون رو کنار می‌گذاره و وارد یک حوزه دیگه می شه

خودشناسی پایه‌ای ترین مرحله شروع کار و کسب اینترنتی در منزل

بسته به تجاربی که بدست آوردم و دوره های بسیار، داخلی و خارجی که دیدم و همینطور تحلیل جامعی که روی طراحی یک مسیر کارآمد داشتم، نادیده گرفتن مرحله خودشناسی می تونه آسیب زیادی رو به ما و کسب و کارمون بزنه.

هر کدام از ما در هر مرحله ای از زندگی و کسب و کارمون که باشیم، نیاز به خودشناسی داریم. نیاز داریم که ویژگی های رفتاری و شخصیتی خودمان رو بشناسیم و بسته به اون ارتباط و کسب و کاری که می خواهیم را خلق کنیم حتی اگر این کسب و کار کوچک باشد و در منزل شکل بگیرد.

من و همکارانم تلاش کرده‌ایم این فرایند رو با بهره‌گیری از بروزترین متدهای دنیا در اختیار قرار دهیم.

شما می‌تونید برای آغاز مسیری درست و هدفمند با انجام آزمون دیسک سرمایه‌گذاری بر روی خودتون رو آغاز کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فقط برای افراد هدفمند

همین الان دانلود کنید

درسته، این فرم‌ها بصورت رایگان برایتان ارسال می‌شود
همین الان برام ایمیل شود
هیچ اتفاقی، اتفاقی نمی‌افتد
close-link